Translate

25 februarie 2013

Testamentul Maresalului Ion Antonescu





Testamentul Maresalului Ion Antonescu


    "- Popor roman,sunt mandru ca am facut parte dintr-o natie cu dubla ascendenta:
romana si daca. Am luptat in doua razboaie pentru gloria ta, sunt fericit sa
cobor cu cateva clipe mai devreme langa martirii tai. Toti au luptat pentru dreptatea ta.
    - Unii dintre fostii mei colaboratori au cautat sa se desolidarizeze de mine,eu,
nu ma voi desolidariza de greselile lor. Las tarii tot ce a fost bun in guvernarea mea,
tot ce a fost rau iau asupra mea, in afara de crima.
    - Daca as fi fost invingator as fi avut statui in fiecae oras al Romaniei.
    - Cer sa fiu condamnat la moarte si refuz dinainte orice gratiere.
- Am terminat, dar inainte de a incheia, parafrazand-ul pe Scipiu Africanul, generaul roman
mort in exil, Vreau sa spun poporului Roman: Tie popor ingrat nu iti va ramane nici cenusa
mea
   

   - Domnule Maniu, daca rusii ne vor ocupa eu voi fi impuscat primul,cu atat mai bine
pentru mine, dumneavostra veti fi al doi-lea, cu atat mai rau pentru dumneavoastra.
Persoanele noastre domnule Maniu, nu conteaza , conteaza doar ceea ce ele reprezinta.


   - O enigma si un miracol - popor roman,adevarul va ramane, oricare va fi soarta
celor care l-au scris.

    IUNIE 1941

    "Azi a sosit ceasul celei mai sfinte lupte, lupta drepturilor stramosesti si a bisericii
lupta pentru vetrele si hotarele romanesti din totdeauna.
Ostasi, va ordon: TRECETI PRUTUL. Zdrobiti dusmanul de rasarit si de miaza noapte.
Dezrobiti din jugul rosu al bolesevismului pe fratii nostrii cotropiti.
Reampliniti in trupul sfant al tarii gloria strabuna a basarabilor si codrii voievodali
ai Bucovinei, Ogoarele si plaiurile noastre."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu