Nicolae Tesla (Nikola Tesla, 1856-1943). Enigmele Marelui Savant, clasate TOP SECRET. Accesul interzis!
Acest articol apartine blogului Romania megalitica
13 Septembrie, 2012 - 134 accesari
Nikolai Tesla – Aromanul venit din alt spatiu.
Motto: “pământul este de fapt viu, având vibraţii electrice” (Nikola Tesla)
MARELE SAVANT Nicolae Tesla (Nikola Tesla, 1856-1943), considerat de
canalul Discovery ca fiind unul dintre „cei mai mari 100 de americani”,
este geniul sub care stă dezvoltarea actuală a omenirii. El a fost un
mare vizionar, multe din ideile sale nefiind înţelese nici astăzi şi
constituind o permanentă sursă de dispută între marile puteri.
Ciudatele
schimbări de climă şi cutremure care s-au constatat în ultima vreme
sunt considerate rezultatul unor aparate care au la bază descoperirile
acestui mare inventator. Tesla a ajuns la concluzia că vremea ar putea
fi controlată cu ajutorul energiei electrice. In primavara lui 1898,
Tesla demonstreaza public dirijarea prin radio, la mare distanta, a unui
vas fara echipaj. De numele său se leagă celebrul experiment
Philadelphya şi primul contact cu alte civilizaţii, savantul
recepţionând din spaţiu un semnal radio repetat. Pentru această
descoperire a fost ridiculizat de contemporani.
Tot lui îi datorăm şi primul sistem de comunicaţie
wireless, primii roboţi, prima telecomandă, idea de vehicul cu decolare
verticală ş.a. Tesla a propus o schemă care arăta ca un science-fiction:
un sistem global de comunicaţii fără fir pentru a transmite mesaje
telefonice dincolo de ocean; pentru a transmite ştiri, muzică, rapoarte
privind piaţa bursieră, mesaje private, a securiza comunicaţiile
militare, şi care tranmitere de imagin în orice colţ al lumii. „Când
comunicaţia fără fir va fi aplicată pe scară largă, pământul va fi
transformat într-un creier uriaş, capabil să răspundă în oricare colţ al
său”. Această viziune a sa nu a fost realizată nici astăzi, la peste 60
de ani de la moartea sa. Nici marile sale realizări privind
transmiterea energiei electrice fără fire nu au fost puse în practică.
Mileniul acesta este fără îndoială mileniul Tesla.
Anii tinereţii
Cand zici Nicolae Teslea te gandesti la istro-romanul devenit cetatean american, omul de stiinta si inventatorul prolific in domeniul electro si radiotehnicii, descoperitorul campului magnetic invartitor. Tot el a inventat si sistemul bifazat de curent electric alternativ si a studiat curentul de inalta frecventa. El a construit primele motoare asincrone bifazate, generatoarele electrice, transformatorul electric de inalta frecventa etc. In atomistica, a cercetat fisiunea nucleelor atomice, cu ajutorul generatorului electrostatic de inalta tensiune.
Este considerat de biografii americani ca fiind un emigrant de origine sârbă. În realitate el a fost istro-român, nascut in noaptea de 9 spre 10 iulie 1856 ca fiu al preotului ortodox Milutin Teslea si al Gicai Mandici. Familia tatalui era de graniceri antiotomani, in fostul imperiu austro-ungar. Numele initial de familie era Draghici, dar el a fost inlocuit in timp, prin porecla de Teslea, dupa meseria transmisa in familie, de dulgher (teslari).
Cand zici Nicolae Teslea te gandesti la istro-romanul devenit cetatean american, omul de stiinta si inventatorul prolific in domeniul electro si radiotehnicii, descoperitorul campului magnetic invartitor. Tot el a inventat si sistemul bifazat de curent electric alternativ si a studiat curentul de inalta frecventa. El a construit primele motoare asincrone bifazate, generatoarele electrice, transformatorul electric de inalta frecventa etc. In atomistica, a cercetat fisiunea nucleelor atomice, cu ajutorul generatorului electrostatic de inalta tensiune.
Este considerat de biografii americani ca fiind un emigrant de origine sârbă. În realitate el a fost istro-român, nascut in noaptea de 9 spre 10 iulie 1856 ca fiu al preotului ortodox Milutin Teslea si al Gicai Mandici. Familia tatalui era de graniceri antiotomani, in fostul imperiu austro-ungar. Numele initial de familie era Draghici, dar el a fost inlocuit in timp, prin porecla de Teslea, dupa meseria transmisa in familie, de dulgher (teslari).
Henri Coanda il prezinta pe marele inventator Tesla
ca roman banatean din Banatul sarbesc, dar realitatea era ca prietenul
sau Nicolae era istro-roman din Croatia. Coandă afirma: « Daca acum, sa
zicem, 150 de ani, s-ar fi spus, ar fi venit cineva sa ne spuna cum
spunea Teslea Nicolae, Teslea, romanul din Banat: “Voi face lumina
electrica, adica lumina, voi face asta miscand o bucata de fier in fata
unui fir de arama”, lumea l-ar fi inchis ca nebun”. Provincia Lica era
locuita compact de istro-romanii morlaci, inca din sec. XV-XVI. Gospici
se afla la cativa kilometri de tarmurile Marii Adriatice, iar satul
Similian la 12 km de Gospici, satul fiind patria lui Tesla. Tatăl său
dorea ca el să devină preot, cu toate că el se simţea atras de ştiinţele
exacte. La 17 ani, Tesla s-a îmbolnăvit de holeră şi a obţinut o
concesie din partea tatălui său: bătrânul Tesla i-a promis că dacă va
supravieţui, va primi permisiunea să urmeze cursurile de inginerie de la
Politehnica din Graz (1875-1881), unde avea sa îşi înceapa seria
descoperirilor. Lucrează apoi la Budapesta, la Paris, in cadrul
Companiei Edison (1882), Strasbourg (1884), dupa care pleacă în America.
Tesla a fost înntreaga sa viaţă obsedat de idea
electricităţii. La vârsta de 24 de ani are şi primul mare răspuns. El
însuşi povesteşte: “Într-o după-amiază, veşnic prezentă în mintea mea,
făceam o plimbare în parc, alături de un prieten, recitând poezii. Pe
atunci, ştiam cărţi întregi pe de rost. Una dintre acestea era Faust a
lui Goethe. Soarele tocmai apunea, amintindu-mi de un pasaj celebru;
ideea mi-a venit ca o străfulgerare de lumină, şi într-o secundă
adevărul era dezvăluit. Cu un băţ, am desenat pe nisip diagrama pe care 6
ani mai târziu am prezentat-o în cadrul alocuţiunii de la Institutul
American de Inginerie Eelectrică”. Era motorul cu curent alternativ, o
descoperire tehnologică care în curând avea să schimbe lumea.
Sosirea în America
Tesla ajunge în America având la el doar o scrisoare de recomandare din partea unui prieten al lui Edison din Europa. La sosire se arata complet şocat: “Ceea am lăsat în urmă era frumos, artistic şi fascinant sub toate aspectele; ce am văzut aici era lipsit de fineţe şi inatractiv. America e cu un secol în urma Europei”.
Electricitatea a fost introdusă în New York la finele anilor 1870. Lampa incandescentă a lui Edison a facut ca cererea pentru curentul electric sa explodeze. Fabrica sa de curent direct din Pearl Street (Manhattan) devenea rapid monopol. Edison ştia prea puţin despre curentul alternativ şi nu vroia să înveţe mai mult. L-a angajat totuşi pe Tesla, oferindu-i 50.000 pentru perfectionarea generatoarelor si motoarelor electrice Edison. Tesla şi-a îndeplinit sarcina dar… nu aprimit nici un cent în afară de următorul comentariu: “Când vei deveni un american complet matur vei şti să apreciezi o glumă americană”. Şocat şi desgustat, Tesla a demisionat imediat.
Tesla ajunge în America având la el doar o scrisoare de recomandare din partea unui prieten al lui Edison din Europa. La sosire se arata complet şocat: “Ceea am lăsat în urmă era frumos, artistic şi fascinant sub toate aspectele; ce am văzut aici era lipsit de fineţe şi inatractiv. America e cu un secol în urma Europei”.
Electricitatea a fost introdusă în New York la finele anilor 1870. Lampa incandescentă a lui Edison a facut ca cererea pentru curentul electric sa explodeze. Fabrica sa de curent direct din Pearl Street (Manhattan) devenea rapid monopol. Edison ştia prea puţin despre curentul alternativ şi nu vroia să înveţe mai mult. L-a angajat totuşi pe Tesla, oferindu-i 50.000 pentru perfectionarea generatoarelor si motoarelor electrice Edison. Tesla şi-a îndeplinit sarcina dar… nu aprimit nici un cent în afară de următorul comentariu: “Când vei deveni un american complet matur vei şti să apreciezi o glumă americană”. Şocat şi desgustat, Tesla a demisionat imediat.
Ideile sale privind curentul alternativ pe care-l
folosim azi aveau să se materializeze fiind sprijinit de un investitor.
Patentele i-au fost apoi cumpărate de compania Westinghouse alături de
care va continua până la realizarea “oraşului luminilor”. Cu prilejul
Târgului Internaţional de la Chicago deschis pe 1 mai 1893, cei 27 de
milioane de vizitatori au văzut cum s-au aprins sute de lumini
incandescente. Aceasta doar datorită invenţiilor sale privind sistemele
de curent alternativ. Era abia începutul luptei sale cu Edison…
Nikola Tesla – proiectul Niagara
Încă din copilărie, Tesla visase să poată folosi puterea apelor pentru producerea electricităţii. În mintea lui el vedea mereu roata care l-ar putea ajuta. Pe 16 noiembrie 1986, proiectul cascada Niagara, era finalizat după cinci ani de eforturi, momente de renunţare şi neîncredere, crize financiare şi milioane de dolari investiţi. Prima hidrocentrală era acum funcţională. Autorul acestui proiect, care multora păruse o fantezie, era tocmai Tesla.
După succesul cu Niagara, Tesla a revenit la munca sa preferată-experimentarea. Întors la laboratorul său de pe Grand Street, în New York City, Tesla a fost absorbit în cercetarea electricităţii de înaltă frecvenţă. Un număr de descoperiri ştiinţifice începuse să arunce lumină asupra fenomenului frecvenţelor înalte. În 1873, în Anglia, James Clerk Maxwell, a demonstrat matematic că lumina este o radiaţie electromagnetică-lumina era electricitate vibrând cu frecvenţe foarte înalte.
Încă din copilărie, Tesla visase să poată folosi puterea apelor pentru producerea electricităţii. În mintea lui el vedea mereu roata care l-ar putea ajuta. Pe 16 noiembrie 1986, proiectul cascada Niagara, era finalizat după cinci ani de eforturi, momente de renunţare şi neîncredere, crize financiare şi milioane de dolari investiţi. Prima hidrocentrală era acum funcţională. Autorul acestui proiect, care multora păruse o fantezie, era tocmai Tesla.
După succesul cu Niagara, Tesla a revenit la munca sa preferată-experimentarea. Întors la laboratorul său de pe Grand Street, în New York City, Tesla a fost absorbit în cercetarea electricităţii de înaltă frecvenţă. Un număr de descoperiri ştiinţifice începuse să arunce lumină asupra fenomenului frecvenţelor înalte. În 1873, în Anglia, James Clerk Maxwell, a demonstrat matematic că lumina este o radiaţie electromagnetică-lumina era electricitate vibrând cu frecvenţe foarte înalte.
Tesla şi-a început cercetările privind frecvenţele
prin construirea unor generatoare rotative de curent alternativ care
puteau ajunge la viteze mai mari ; dar când se apropiau de 20000 de
rotaţii pe secundă, maşinile se rupeau în bucăţi. Răspunsul a venit cu
un instrument remarcabil cunoscut şi azi drept bobina lui Tesla.
Utilizând frecvenţe înalte, Tesla a realizat primul neon şi iluminarea
fluorescentă. Tot el a realizat primele fotografii cu raze X.
Cine a inventat radioul?
Cele mai multe enciclopedii îl prezintă pe Marconi drept inventatorul radioului. Însă primul brevet pentru aplicaţii radio a fost obţinut de către Tesla. La începutul lui 1895, Tesla era pregătit să transmită un semnal la 50 de mile, la Weat Point, New York .Dar în acel an, dezastrul a lovit. Un foc i-a mistuit laboratorul, distrugându-i munca.
În acelaşi timp, pe 12 decembrie 1901, Marconi a transmis şi a receptat primele semnale dincolo de oceanul Atlantic.
Cele mai multe enciclopedii îl prezintă pe Marconi drept inventatorul radioului. Însă primul brevet pentru aplicaţii radio a fost obţinut de către Tesla. La începutul lui 1895, Tesla era pregătit să transmită un semnal la 50 de mile, la Weat Point, New York .Dar în acel an, dezastrul a lovit. Un foc i-a mistuit laboratorul, distrugându-i munca.
În acelaşi timp, pe 12 decembrie 1901, Marconi a transmis şi a receptat primele semnale dincolo de oceanul Atlantic.
Otis Pond, un inginer care lucra pentru Tesla, i-a
spus “Se pare că Marconi ţi-a luat-o înainte”. Tesla i-a replicat:
“Marconi e un băiat bun. Lasă-l să continue. Foloseşte 17 din patentele
mele”. Dar încrederea calmă a lui Tesla avea să fie zdruncinată în 1904,
când Oficiul American pentru Patente, surprinzător a revenit asupra
deciziilor sale anterioare şi i-a dat lui Marconi patentul pentru
inventarea radioului.
Motivele pentru această decizie nu au fost niciodată complet explicate, dar puternica susşinere financiar-bancară a lui Marconi în SUA ar putea fi o explicaţie.
Motivele pentru această decizie nu au fost niciodată complet explicate, dar puternica susşinere financiar-bancară a lui Marconi în SUA ar putea fi o explicaţie.
Tesla continuă seria descoperirilorÎn
1898 Tesla face o demonstraţie care îi lasă stupefiaţi pe participanţii
de la o expoziţie la Madison Square Garden: prima navă controlată prin
unde radio. Nava în miniatură se mişca pe un lac artificial, încât cei
prezenţi au crezut că o controlează cu mintea. Tesla îşi amintea “Când a
apărut prima oară a creat o impresie pe care nici o altă invenţie de-a
mea n-a produs-o”. Acestea au fost “începuturile unei rase de roboţi,
oameni mecanici, care vor face munca laborioasă a omenirii” după cum
aprecia genialul inventator. Puţini însă îşi mai amintesc de această
uriaşă contribuţie a sa ca fondator al roboticii.
Tesla: zeul fulgerului
Tesla: zeul fulgerului
Experimentul de la Colorado este poate evenimentul cel mai învăluit de mister şi secrete.
Idea de la care a pornit acest experiment este legată de o furtună. Tesla povesteşte: “Observam undele staţionare. Deşi pare imposibil, această planetă, în ciuda dimensiunilor sale, se comportă ca un conductor de dimensiuni mici. Semnificaţia extraordinară a acestui lucru în ceea ce priveşte transmiterea energiei wireless, mi-a devenit clară. Nu numai că puteam transmite orice mesaj telegrafic fără fire oriunde, dar şi să imprim la orice distanţă de pe glob slabele modulaţii ale vocii umane, mai mult, să transmit energie, în cantităţi nelimitate oriunde pe glob, fără pierderi.”
Idea de la care a pornit acest experiment este legată de o furtună. Tesla povesteşte: “Observam undele staţionare. Deşi pare imposibil, această planetă, în ciuda dimensiunilor sale, se comportă ca un conductor de dimensiuni mici. Semnificaţia extraordinară a acestui lucru în ceea ce priveşte transmiterea energiei wireless, mi-a devenit clară. Nu numai că puteam transmite orice mesaj telegrafic fără fire oriunde, dar şi să imprim la orice distanţă de pe glob slabele modulaţii ale vocii umane, mai mult, să transmit energie, în cantităţi nelimitate oriunde pe glob, fără pierderi.”
Aici Tesla a construit o staţie
experimentală, cu 2 bobine absolut uriaşe. Şi astăzi se mai pune
întrebarea „A reuşit Tesla să transmită energia wireless?” Într-un
articol Tesla a susţinut că a reuţit să aprindă de la distanţă, fără
fire, lămpile oraşului, producând tensiuni de peste 12 milioane de
volţi. Cert este că oamenii au putut vedea cel mai mare fulger produs
vreodată de mâna omului: peste 40 metri. Tunetul s-a auzit la o distanţă
de peste 22 de mile, iar o aură albastră a înconjurat întreaga zonă.
Oameniia au putut vedea pe stradă mici scântei
electrice, fluturii aveau aripi înconjurate de lumină, iar la robinet
curgeau pe lângă apă, curenţi electrici. Tesla era un adevărat vrăjitor.
Tesla a ajuns la concluzia că atunci când fulgerul loveşte pământul,
crează unde puternice care traversează pământul.
Dar pământul nu este numai conductor, ci şi puternic electrizat, cu un poteanţial imens. Dacă s-ar reuşi creşterea amplitudinii încărcăturii energetice a pământului prin mijloace artificiale, energia electrică ar putea fi oriunde extrasă direct din pământ.
Dar pământul nu este numai conductor, ci şi puternic electrizat, cu un poteanţial imens. Dacă s-ar reuşi creşterea amplitudinii încărcăturii energetice a pământului prin mijloace artificiale, energia electrică ar putea fi oriunde extrasă direct din pământ.
Timp de 9 luni Tesla a continuat seria
experimentelor. Uimitorul inventator a descoperit frecvenţa de rezonanţă
a pământului, reuşind să producă primul cutremur artificial. Ela plasat
un oscilator în pământ, care a rezonat la aceeaşi frecvenţă cu a
Pământului. Abia după aproape un secol, ştiinţa a reuşit să demonstreze
veridicitatea acestei teorii. Completarea făcută de Tesla este absolut
surprinzătoare şi azi: între război şi cutremure există o legătură
directă. Explozile de mină, torpile, rachete, ca să nu mai vorbim de
experimentele nucleare, dezvoltă forţe reactive uriaşe care se propagă
pe întreg globul. Efectul lor poate fi multiplicat extraordinar de mult
prin rezonanţă. “Acţiunea combinată a exploziilor de orice natură poate
produce mişcări tectonice în orice parte a globului, şi un cutremur
dezastruos în Italia poate fi rezultatul unei explozii în Franţa. Faptu
că omul poate produce astfel de convulsii ale pământului nu poate fi pus
la îndoială. Depinde dacă o face cu un scop bun sau rău.” (Nicolae
Tesla). Asta mă duce cu gândul la valul de cutremure, inundaţii, tornade
care au afectat pământul în ultima vreme. Aş aduga: da oamenii, în
inconştienţa lor, pot distruge pământul.
Tot la Colorado, Tesla a receptat un semnal repetat
din spaţiu, susţinând astfel existenţa altor civilizaţii în spaţiu. Ar
fi practic imposibil ca din miliardele de planete, una singură să fie
locuită: Pământul. Pentru aceste afirmaţii a fost ridiculizat în presa
vremii.
Când s-a întors la New York, de la Colorado Spring, a
scris un articol senzaţional pentru revista Century Magazine. În
această viziune detaliată şi futuristică, el a descris un mijloc de a
tapping energia solară cu ajutorul unei antene. El a sugerat că vremea
ar putea fi controlată cu ajutorul energiei electrice. A vorbit despre
maşini care ar face războiul imposibil. Şi a propus un sistem global de
comunicaţie fără fire. Pentru cei mai mulţi oameni aceste idei erau
practic de beînţeles, dar Tesla nu putea fi subestimat.
Articolul a atras atenţia unuia dintre cei mai
influenţi oameni, J. P. Morgan. Un oaspete frecvent în casa lui Morgan,
Tesla a propus o schemă care arăta ca un science-fiction: “un sistem
global” de comunicaţii fără fir pentru a transmite mesaje telefonice
dincolo de ocean ; pentru a transmite ştiri, muzică, rapoarte privind
piaţa bursieră, mesaje private, a securiza comunicaţiile militare, şi
care tranmitere de imagin în orice colţ al lumii. „Când comunicaţia fără
fir va fi aplicată pe scară largă, pământul va fi transformat într-un
creier uriaş, capabil să răspundă în oricare colţ al său”, i-a spus
Tesla lui Morgan.
Morgan i-a oferit lui Tesla 150 000 pentru a construi un turn de transmisie şi o fabrică de energie. O sumă mai realisă ar fi fost 1 000 000, dar Tesla a acceptut şi şi-a început munca imediat, însă turnul viselor sale nu a putut fi realizat pentru că Tesla a pierdut finanţarea lui Morgan, investitorul dorind rezultate imediate.
Morgan i-a oferit lui Tesla 150 000 pentru a construi un turn de transmisie şi o fabrică de energie. O sumă mai realisă ar fi fost 1 000 000, dar Tesla a acceptut şi şi-a început munca imediat, însă turnul viselor sale nu a putut fi realizat pentru că Tesla a pierdut finanţarea lui Morgan, investitorul dorind rezultate imediate.
Tesla „un mistic mereu genial”
Lumea devine petru Tesla „o lume oarbă, lipsită de curaj şi neîncrezătoare”, dar nu îşi pierde nici o clipă încrederea în ideile sale.Este tot mai retras, şi petrece mult timp în parc hrănind porumbeii. Către sfârşitul lui 1920, Tesla a început să se împrietenească cu un binecunoscut poet german şi mistic, George Sylvester Viereck. Deşi era aproape un pustnic, tesla lua uneori parte la petrecerile de cină festivă oferite de Viereck şi soţia sa. Cu un talent înăscut. Tesla a scris un poem straniu, pe care l-a dedicat prietenului său. Se numea “Fragmente de bârfă olimpiană” şi era o critică acidă a oamenilor de ştiinţă din zilele acelea. Încep să apară zvonuri, fiind, întocmai ca şi Eminescu, acuzat de nebunie. De ce trebuie oare să numim pe cei ce nu-i înţelegem “nebuni”?
Lumea devine petru Tesla „o lume oarbă, lipsită de curaj şi neîncrezătoare”, dar nu îşi pierde nici o clipă încrederea în ideile sale.Este tot mai retras, şi petrece mult timp în parc hrănind porumbeii. Către sfârşitul lui 1920, Tesla a început să se împrietenească cu un binecunoscut poet german şi mistic, George Sylvester Viereck. Deşi era aproape un pustnic, tesla lua uneori parte la petrecerile de cină festivă oferite de Viereck şi soţia sa. Cu un talent înăscut. Tesla a scris un poem straniu, pe care l-a dedicat prietenului său. Se numea “Fragmente de bârfă olimpiană” şi era o critică acidă a oamenilor de ştiinţă din zilele acelea. Încep să apară zvonuri, fiind, întocmai ca şi Eminescu, acuzat de nebunie. De ce trebuie oare să numim pe cei ce nu-i înţelegem “nebuni”?
Ideile sale continuă să vină, parcă din
sience-fiction pentru contemporanii săi, dar chiar şi pentru noi azi.
Tesla descrie pentru prima dată RADARUL. Idea lui era de a transmite
unde radio de înaltă frecvenţă, care să se reflecte din structura navei
pe un ecran fluorescent. Idea era mult prea avansată pentru acele
vremuri, dar era prima descriere a radarului. Tot el a fost primul care a
vorbit de o eră în care vehicule de zbor fără aripi, teleghidate,
puteau fi trimise cu încărcătură explozibilă asupra duşmanului.
O armă anti-război
Tesla nu a fost un om al viitorului, dar şi un mare filosof. De fapt toate proiectele sale au avut ca scop declarat progresul umanităţii. „Pacea nu poate veni decât ca o consecinţă a iluminării umanităţii”. Cu toată evoluţia tehnică a umnităţii, evoluţia morală este încă departe. Suntem precum un uriaş cu membre puternice şi creier slab.
Tesla nu a fost un om al viitorului, dar şi un mare filosof. De fapt toate proiectele sale au avut ca scop declarat progresul umanităţii. „Pacea nu poate veni decât ca o consecinţă a iluminării umanităţii”. Cu toată evoluţia tehnică a umnităţii, evoluţia morală este încă departe. Suntem precum un uriaş cu membre puternice şi creier slab.
El s-a gândit la mijloc tehnic pentru a pune capăt
problemelor de război. Credea că războiul poate fi transformat „într-un
simplu spectacol al maşinilor”. În 1931, la o conferinţă de presă, a
anunţat că este pe punctul de a desoperi o nouă sursă de energie.
Întrebat referitor la natura sursei, Tesla a replicat „Ideea mi-a venit
ca un şoc extraordinar.În acest moment pot doar să spun că va veni
dintr-o sursă complet nouă şi nebănuită”.
Norii războiului se abăteau din nou asupre Europei.
Pe 11 iulie 1934, pe prima pagină a New York Times se putea citi mare
“La 78 de ani, Tesla descoperă o nouă rază mortală”. Articolul raporta
că noua invenţie „va trimite particule deatmosferă concentrate prin aer,
cu o energie atât de mare încât va doboră o flotă inamică de 10000 de
avioane de la odistanţă de 250 de mile”. Tesla declara că noua rază
mortală va face războiul imposibil, oferin fiecărei ţări un “zid
chinezesc invizibil”. Era de fapt un scut energetic, care şi azi pare
doar un produs al imaginaţiei. Din păcate idea sa de pace a fost vânată
în tot acest timp pentru a fi transformată în cea mai redutabilă armă.
Chiar după ce a anunţat că a finalizat cercetările privind „raza
mortală”, în 1943 Tesla moare, luând secretul cu el în mormânt.Era în
plin război mondial.Tocmai de aceea moartea sa nu este lipsită de
controverse.
Motto: “Omul de ştiinţă nu ţinteşte un rezultat
imediat. El nu se aşteaptă ca ideile sale să fie repede acceptate. Munca
lui este asemeni acelui ce plantează pentru viitor. Datoria lui este să
aştearnă fundaţia pentru cei ce vor veni, şi să le arate drumul. El
trăieşte, munceşte şi speră”.
Moartea lui Tesla – misterul documentelor
LA SCURT timp după marea sa descoperire, Tesla moare, în plin război mondial. Invenţia lui putea schimba oricând soarta războiului, deci era firesc ca documentele şi notele savantului să devină o “comoară” vânată de serviciile secrete. FBI-ul s-a pus în mişcare, de teamă ca acestea să nu ajungă pe mâna Axei sau a sovieticilor.
LA SCURT timp după marea sa descoperire, Tesla moare, în plin război mondial. Invenţia lui putea schimba oricând soarta războiului, deci era firesc ca documentele şi notele savantului să devină o “comoară” vânată de serviciile secrete. FBI-ul s-a pus în mişcare, de teamă ca acestea să nu ajungă pe mâna Axei sau a sovieticilor.
A doua zi după moartea lui Tesla, dimineaţa, nepotul
acestuia, Sava Kosanovic – oficial iugoslav dornic de avansare,
suspectat că ar avea legături cu partidul comunist din ţara sa – se
grăbea să ajungă în camera unchiului său de la hotelul New Yorker. Până
când a ajuns el, corpul lui Tesla fusese deja ridicat, iar Kasanovic
bănui că cineva scormonise deja prin lucruri. Avea dreptate: lipseau
documente tehnice şi un caiet negru cu câteva sute de pagini, câteva
dintre ele marcate “Guvernul” – pe care el ştia că unchiul său le
păstra.
Documentele rămase au fost preluate de autorităţi şi
anlizate de Biroul de Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare. Concluzia
dată publicităţii era menită să distragă atenţia de la importanţa uriaşă
a muncii savantului: “Ideile şi eforturile lui Tesla din ultimii 15 ani
au, în principal, un caracter speculativ, filosofic şi într-o oarecare
măsură de promovare, adeseori referindu-se la producerea şi transmiterea
fără fire a energiei electrice; nu sunt prezentate metode şi principii
noi, solide şi funcţionale pentru a le pune în practică”.
În 1952, restul de documente şi bunuri ale lui Tesla au fost trimise
lui Sava Kosanovic, la Belgrad. Aici a fost creat un muzeu în onoarea
marelui inventator. Timp de mulţi ani, în timpul regimului comunist al
lui Tito, sovieticii au fost singurii care au avut acces la documente.
Pe tot parcursul Războiului Rece, confruntarea s-a
dat în jurul realizării practice a armelor şi surselor de energie
propuse de Tesla. Se urmărea crearea unei arme care să protejeze America
de un eventual război nuclear. Oficial, proiectul a fost un eşec. În
realitate, nu se ştie până unde au mers realizările. Ideile lui Tesla
sunt şi astăzi insuficient înţelese şi valorificate. Să nu uităm că el a
propus ca sursă de energie forţa gravitaţională sau magnetismul, ori că
este părintele armelor numite azi “psihotronice” care presupun un
control al minţii umane prin intermediul undelor de înaltă frecvenţă, cu
efectul îmbolnăvirii subite sau morţii.
Maşina de zbor Tesla: OZN-ul de azi
Posted Image
Tesla a brevetat o maşină de zbor (foto) care prin descrierile făcute
de el însuşi este asemănătoare cu ceea ce noi numim azi OZN. Maşina se
poate deplasa în orice direcţie, are decolare verticală şi foloseşte un
motor alimentat wireless cu energie electrică, asfel că poate staţiona
mult timp în aer. Tesla o destina uzului militar, dar şi celui civil,
pentru a înlocui…automobilul. Este foarte probabil că ea a fost de mult
fabricată, dar din considerente economice şi de altă natură, nu a trecut
în uzul frecvent.
Ce ar însemna de exemplu o astfel de
maşină pentru industria automobilului sau cea aeronautică? La fel ca mai
toate marile descoperiri, ea va fi utilizată pe scară largă cu mari
întârzieri, poate chiar de secole. Cea ce noi numim azi progres
tehnologic avansat, s-a realizat în urmă cu un secol, dar abia acum a
ajuns pe piaţă. Este păcat că interesele financiare, care impun
exploatarea la maxim a unei descoperiri, şi abia apoi perfecţionarea,
întârzie atât de mult progresul omenirii.
Descrierea acestui aparat o va face chiar Tesla, în numeroasele articole publicate în marile reviste americane:
„În urmă cu 20 de ani, credeam că voi fi primul om care va zbura, că eram pe punctul de a realiza ceva unic. Munca mea se desfăşura în domeniul electricităţii şi nu mi-am dat seama că motoarele cu benzină se dezvoltaseră atât de mult încât puteau face un avion fezabil. La vremea aceea, lucram la transmisia fără fire a energiei electrice. Ideea mea era să construiesc o maşină de zbor propulsată de un motor electric, alimentat cu energie de la staţiile de la sol. Încă nu am realizat aceasta, dar sunt sigur că o voi face la timpul potrivit. Când am aflat că am fost anticipat de cercetători din alte domenii, am început să studiez problema zborului din alte unghiuri. Devenea o problemă de mecanică, nu de electricitate. Ştiam că există surse de energie mai bune decât cele de acum, şi prin eforturi îndelungate, după ani de zile, am înţeles posibilitatea utilizării principiilor vâscozităţii şi aderenţei fluidelor în construcţia motorului meu”.
„În urmă cu 20 de ani, credeam că voi fi primul om care va zbura, că eram pe punctul de a realiza ceva unic. Munca mea se desfăşura în domeniul electricităţii şi nu mi-am dat seama că motoarele cu benzină se dezvoltaseră atât de mult încât puteau face un avion fezabil. La vremea aceea, lucram la transmisia fără fire a energiei electrice. Ideea mea era să construiesc o maşină de zbor propulsată de un motor electric, alimentat cu energie de la staţiile de la sol. Încă nu am realizat aceasta, dar sunt sigur că o voi face la timpul potrivit. Când am aflat că am fost anticipat de cercetători din alte domenii, am început să studiez problema zborului din alte unghiuri. Devenea o problemă de mecanică, nu de electricitate. Ştiam că există surse de energie mai bune decât cele de acum, şi prin eforturi îndelungate, după ani de zile, am înţeles posibilitatea utilizării principiilor vâscozităţii şi aderenţei fluidelor în construcţia motorului meu”.
“Acum că am realizat motorul, următorul pas este
maşina perfectă de zbor.” Un avion care să folosească motorul
dumneavoastră?, a întrebat reporterul. Răspunsul lui Tesla este
surprinzător şi acum, după aproape 100 de ani. “Maşina de zbor a
viitorului – maşina mea de zbor – va fi mai grea decât aerul, dar nu va
fi un avion. Nu va avea aripi şi nici propulsoare. Va fi solidă şi
stabilă. Văzută la sol, nici nu îţi dai seam că e un aparat de zbor.
Totuşi, va putea zbura în orice direcţie în perfectă siguranţă, la
viteze mult mai mari decât cele atinse până acum, în ciuda curenţilor de
aer verticali şi a golurilor de aer. Va putea urca şi în astfel de
curenţi dacă e nevoie, staţiona în aer perioade mari de timp, chiar şi
la viteze foarte mari ale vântului. Puterea sa de zbor nu va depinde de
aripi, ca la păsări, ci de acţiuni mecanice pozitive”.
“Prevăd o dezvoltare a maşinilor de zbor care să o
depăşească pe cea a automobilului. Mă aştept la o contribuţie importantă
a domnului Ford la realizarea acestui progres. Problema locurilor de
parcare şi a drumurilor aglomerate va fi rezolvată. Turnuri de parcare
se vor înălţa în marile oraşe, iar şoselele se vor înmulţi doar atât cât
este nevoie. În final, şoselele vor deveni inutile pentru că
civilizaţia va abandona roţile pentru aripi”.
“Copilul visurilor lui Tesla”, cum numea inventatorul maşina sa de zbor, aşteaptă să fie redat oamenilor.
“Copilul visurilor lui Tesla”, cum numea inventatorul maşina sa de zbor, aşteaptă să fie redat oamenilor.
Previziunile lui Tesla
Cu toţii am auzit de previziunile lui Nostradamus, dar puţini ştiu că Tesla a văzut cu claritate ştiinţifică şi a contribuit la creerea viitorul nostru. Viziunile sale aruncă lumina peste multe din actualelele noastre probleme.
“Potrivit unui teorii care a fost acceptată, fiecare atom se diferenşiază printr-o mişcare de rotaţie continuă de eter, întocmai ca un vârtej într-un lac liniştit. Eterul, atunci când este pus în mişcare, devine materie. O dată ce mişcarea se opreşte, eterul revine la starea sa normală. Apare astfel extraordinara posibilitate ca omul să poată să facă materia să apară şi să dispară, cu condiţia să aibă instrumentele potrivite pentru a iniţia şi a opri aceste vârtejuri de eter. La comanda sa, aproape fără nici un efort, vechile lumi vor dispărea şi altele noi vor înflori. Omul ar putea modifica mărimea planetei, controla anotimpurile, modifica distanţa faţă de Soare, sau călăuzi eterna sa calătorie pe orice drum din Univers.
Cu toţii am auzit de previziunile lui Nostradamus, dar puţini ştiu că Tesla a văzut cu claritate ştiinţifică şi a contribuit la creerea viitorul nostru. Viziunile sale aruncă lumina peste multe din actualelele noastre probleme.
“Potrivit unui teorii care a fost acceptată, fiecare atom se diferenşiază printr-o mişcare de rotaţie continuă de eter, întocmai ca un vârtej într-un lac liniştit. Eterul, atunci când este pus în mişcare, devine materie. O dată ce mişcarea se opreşte, eterul revine la starea sa normală. Apare astfel extraordinara posibilitate ca omul să poată să facă materia să apară şi să dispară, cu condiţia să aibă instrumentele potrivite pentru a iniţia şi a opri aceste vârtejuri de eter. La comanda sa, aproape fără nici un efort, vechile lumi vor dispărea şi altele noi vor înflori. Omul ar putea modifica mărimea planetei, controla anotimpurile, modifica distanţa faţă de Soare, sau călăuzi eterna sa calătorie pe orice drum din Univers.
Ar putea provoca cicniri de planete pentru a produce
sori şi stele, căldura şi lumina sa.; ar putea crea viaţa în toate
formele sale infinite. A realiza prin propria voinţă naşterea şi moartea
materiei, ar fi cea mai mare reuşită a omului, transformându-l în
stăpânul creaţiei fizice, împlinindu-şi astfel destinul său”.
“Dacă reuşim să eliberăm energia din atomi sau să descoperim un o sursă de energie ieftină şi inepuizabilă, disponibilă în orice zonă de pe glob, această realizare, în loc să fie o binecuvântare, poate aduce dezastrul omenirii, determinând disensiuni şi anarhie, cea ce va duce în final la mult urâtul regim al forţei. Cel mai mare bine vine din dezvoltarea tehnică care duce la unificare şi armonie, iar transmiterea wireless se înscrie în această linie. Prin intermediul acestui sistem, vocea umană va putea fi reprodusă oriunde, iar fabricile vor furniza energie de la mare depărtare de hidrocentrale; maşinile aeriene vor fi propulsate în jurul Pământului fără oprire, iar energia Soarelui va fi controlată pentru a crea lacuri şi râuri pentru a fertiliza marile deşerturi”.
“Dacă reuşim să eliberăm energia din atomi sau să descoperim un o sursă de energie ieftină şi inepuizabilă, disponibilă în orice zonă de pe glob, această realizare, în loc să fie o binecuvântare, poate aduce dezastrul omenirii, determinând disensiuni şi anarhie, cea ce va duce în final la mult urâtul regim al forţei. Cel mai mare bine vine din dezvoltarea tehnică care duce la unificare şi armonie, iar transmiterea wireless se înscrie în această linie. Prin intermediul acestui sistem, vocea umană va putea fi reprodusă oriunde, iar fabricile vor furniza energie de la mare depărtare de hidrocentrale; maşinile aeriene vor fi propulsate în jurul Pământului fără oprire, iar energia Soarelui va fi controlată pentru a crea lacuri şi râuri pentru a fertiliza marile deşerturi”.
“(…) va fi posibil pentru naţiuni să lupte fără
armate, nave sau arme, cu arme mult mai teribile, care au o capacitate
de acţiune distructivă nelimitată. Un oraş, aflat la orice distanţă de
inamic, poate fi distrus – şi nici o forţă din lume nu poate opri
aceasta. Dacă vrem să prevenim o calamitate apropiată şi transformarea
globului într-un infern, ar trebui să accelerăm dezvoltarea maşinilor
zburătoare şi a transmisiei energiei wireless fără de întârziere, cu
toată puterea şi resursele naţiunii”. Tesla ştia de bomba atomică,
întrucât Einstein l-a vizitat în noiembrie 1933, aflând de cercetarile
lui asupra fisiunii nucleare. Este foarte probabil, că beneficiind de
arhiva lui Tesla, după moartea acestuia, Einstein să fi realizat bomba
atomică. Iar pericolul distrugerii pământului este un pericol real al
secolului nostru, când orice nebun poate declanşa un război atomic. Şi
ce bine seamănă noile arme cu cele descrise de Tesla!
Nu sunt oare ele produse având la bază cercetările sale? Vă las să vă răspundeţi singuri.
“Implicarea femeii în noi domenii de acţiune, uzurparea graduală de catre ele a conducerii bărbaţilor, va disipa sensibilitatea feminină, va reduce instinctul matern, astfel că maternitatea şi căsătoria vor părea neplăcute şi civilizaţia umană se va apropia tot mai mult de civilizaţia perfectă a stupului de albine. Urmează o nouă ordine a sexului – conducerea de către femei. Veţi comunica instantaneu, printr-un simplu echipament de buzunar. Avioanele vor zbura fără piloţi, ghidate de la sol prin unde radio. O cantitate uriaşă de energie va fi transmisă fără fire. Cutremurele vor deveni din ce în ce mai frecvente. Zonele temperate vor deveni foarte reci sau toride. Şi cele mai multe dintre acestea sunt foarte aproape să se producă”.
Când se va anunţa că s-a descoperit transmisia energiei fără fir, vom şti că este de fapt o realizare veche a lui Tesla. Iar restul, le trăim la aproape un secol de când marele inventator le-a descris…
“Implicarea femeii în noi domenii de acţiune, uzurparea graduală de catre ele a conducerii bărbaţilor, va disipa sensibilitatea feminină, va reduce instinctul matern, astfel că maternitatea şi căsătoria vor părea neplăcute şi civilizaţia umană se va apropia tot mai mult de civilizaţia perfectă a stupului de albine. Urmează o nouă ordine a sexului – conducerea de către femei. Veţi comunica instantaneu, printr-un simplu echipament de buzunar. Avioanele vor zbura fără piloţi, ghidate de la sol prin unde radio. O cantitate uriaşă de energie va fi transmisă fără fire. Cutremurele vor deveni din ce în ce mai frecvente. Zonele temperate vor deveni foarte reci sau toride. Şi cele mai multe dintre acestea sunt foarte aproape să se producă”.
Când se va anunţa că s-a descoperit transmisia energiei fără fir, vom şti că este de fapt o realizare veche a lui Tesla. Iar restul, le trăim la aproape un secol de când marele inventator le-a descris…
Tesla ne-a oferit şi răspunsul la întrebarea
fundamentală, pe care ne-o punem toţi cei nu ne considerăm urmaşi de
maimuţe “Ce este viaţa?”.
“Ştiinţa modernă declară: Soarele este trecutul, Pământul prezentul, iar luna viitorul. Dintr-o masă în flăcări ne-am născut, şi într-o masă îngheţată o să ne transformăm. Legea naturii este nemiloasă, şi suntem în mod irezistibil atraşi de destinul nostru. Lordul Kelvin ne dă o şansă redusă de viaţă: circa 6 milioane de ani, după care lumina Soarelui se va stinge, iar Pământul nostru va deveni un deşert de gheaţă, căzând în noaptea eternă. Totuşi, va rămâne o strălucitoare scânteie de viaţă, existând şansa să reaprindă viaţa pe o stea îndepărtată. Această posibilitate există într-adevăr”. Iată şi răspunsul: originea spaţială a omului conferă răspunsuri la multe din marile mistere ale omenirii. Poate şi de aceea, ea nu se vrea a fi cunoscută.
“Ştiinţa modernă declară: Soarele este trecutul, Pământul prezentul, iar luna viitorul. Dintr-o masă în flăcări ne-am născut, şi într-o masă îngheţată o să ne transformăm. Legea naturii este nemiloasă, şi suntem în mod irezistibil atraşi de destinul nostru. Lordul Kelvin ne dă o şansă redusă de viaţă: circa 6 milioane de ani, după care lumina Soarelui se va stinge, iar Pământul nostru va deveni un deşert de gheaţă, căzând în noaptea eternă. Totuşi, va rămâne o strălucitoare scânteie de viaţă, existând şansa să reaprindă viaţa pe o stea îndepărtată. Această posibilitate există într-adevăr”. Iată şi răspunsul: originea spaţială a omului conferă răspunsuri la multe din marile mistere ale omenirii. Poate şi de aceea, ea nu se vrea a fi cunoscută.
================================
================
Nascut pe 10 iulie 1856 in orasul Gospic (aflat in prezent pe teritoriul Croatiei), Nikola Tesla
este considerat unul din cei mai importanti oameni de stiinta de la
inceputul secolului XX, cercetarea si inventiile sale punand bazele
cunostintelor moderne despre curentul alternativ, puterea electrica,
sistemele de curent alternativ s.a.
In
anul 1875 Tesla a inceput sa studieze ingineria electrica la
Universitatea Politehnica din Graz (Austria), ulterior s-a mutat la
Universitatea Carol din Praga, dar nu a absolvit nici una din cele doua
facultati, abandonand cursurile. Dupa ce petrece doi ani in Budapesta,
in 1882 acesta se muta la Paris, unde se angajeaza ca inginer in cadrul
“Continental Edison Company”.
Tesla ajunge la New York in anul 1884 avand o scrisoare de recomandare
adresata lui Thomas Edison, din partea fostului sau sef de la Paris,
Charles Batchelor, in care acesta ii spunea: “cunosc doi oameni
importanti si tu esti unul dintre ei; celalalt este acest tanar”. Edison
l-a angajat in cadrul companiei pe care o conducea, dar datorita unor
neintelegeri financiare, Tesla si-a dat demisia, dupa un an reusind
sa-si deschida propria companie. In paralel, acesta si-a continuat
cercetarile in domeniul ingineriei electrice, pe langa alte inventii si
experimente, in aceasta periada reusind sa demonstreze modul in care
functioneaza ceea ce ulterior avea sa fie cunoscut sub numele de
“efectul Tesla”.
Avand
in vedere faptul ca afacerea sa era una profitabila, acesta si-a
deschis propriul laborator in Colorado Springs, continuandu-si aici
cercetarile. Majoritatea experimentelor de aici au pus bazele unor
domenii ca robotica, balistica si fizica moleculara. Fiind recunoscut
deja ca unul dintre cei mai de seama oameni de stiinta din Statele
Unite, in 1891 Tesla primeste cetatenia americana. La 7 ianuarie 1943
Nikola Tesla moare din cauza unei afectiuni cardiace, fiind gasit in
camera lui de la Hotelul New Yorker.
Mostenirea lui Tesla
Avand in vedere ca Tesla era recunoscut ca unul dintre cei mai importanti oameni de stiinta din acea perioada, precum si datorita faptului ca detalii privind descoperirile sale din domeniul armelor incepusera sa fie cunoscute, dupa moarte, toate documenetele si insemnarile legate de activitatea sa au devenit subiect de disputa intre familia acestuia, FBI, OAPC (Office of Alien Property Custodian – birou creat in anul 1942 de presedintele F.D. Roosevelt, insarcinat cu strangerea de informatii referitoare la proprietatile persoanelor straine aflate pe teritoriul Statelor Unite), oamenii de stiinta, serviciile secrete straine si OSS (Office of Strategic Services – predecesorul CIA, creat in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial).
Avand in vedere ca Tesla era recunoscut ca unul dintre cei mai importanti oameni de stiinta din acea perioada, precum si datorita faptului ca detalii privind descoperirile sale din domeniul armelor incepusera sa fie cunoscute, dupa moarte, toate documenetele si insemnarile legate de activitatea sa au devenit subiect de disputa intre familia acestuia, FBI, OAPC (Office of Alien Property Custodian – birou creat in anul 1942 de presedintele F.D. Roosevelt, insarcinat cu strangerea de informatii referitoare la proprietatile persoanelor straine aflate pe teritoriul Statelor Unite), oamenii de stiinta, serviciile secrete straine si OSS (Office of Strategic Services – predecesorul CIA, creat in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial).
In
camera de hotel in care a fost gasit mort Tesla, exista un seif care,
potrivit lui John J. O’Neil (autor al cartii “Geniul darnic, viata lui
Nikola Tesla”) continea documente personale acestuia. O’Neil a afirma in
cartea sa ca, imediat dupa moartea lui Tesla, mai multi reprezentanti
ai FBI au golit seiful, confiscand si alte 80 de cutii ce contineau
documente personale ale acestuia, aflate in diferite locatii. Bazandu-se
pe aceste afirmatii, mai multi oameni de stiinta interesati de munca
lui Tesla au solicita FBI, chiar si la 12 ani dupa moartea sa, aceste
documente.
De-a
lungul timpului, raspunsul agentiei a fost acelasi, FBI afirmand ca
respectivele documente au fost ridicate de reprezentanti OAPC. Ulterior,
acesta a afirmat ca documentele au intrat in custodia OSS. Chestiunea
legata de familia cercetatorului era una mai complicata; cel mai
interesat de recuperarea documentelor era nepotul lui, Sava Kosanovic,
persoana cunoscuta totusi pentru faptul ca nu avusese o relatie prea
apropiata cu Tesla.
Desi FBI a negat faptul ca ar detinte asemenea documente, in rapoartele
sale se precizeaza faptul ca acestea ar putea contine informatii extrem
de importante pentru guvernul Statelor Unite. Mai mult, desi afirmase ca
nu detine documentele personale ale lui Tesla, in unul din documentele
sale, FBI clasifica aceste documente ca fiind “strict secrete” si
avertizeaza asupra faptului ca ele nu trebuie sa ajunga in mana altor
state inamice. In cele din urma, Kosanovic reuseste sa intre in posesia
majoritatii documentelor lui Tesla, acestea ajungand in Muzeul Nikola
Tesla din Belgrad.
Cu
toate ca exista controverse in privinta adevaratului motiv pentru care
Kosanovic dorea sa intre in posesia acelor documente, el a declarat ca
singurul motiv era deschiderea muzeului din Belgrad. Banuielile
serviciilor secrete americane in privinta lui Kosanovic s-au adeverit
insa, in anul 1971 unul din documentele FBI precizand ca “potrivit
declaratiei directorului muzeului (Muzeul Nikola Tesla din Belgrad),
sovieticii au copiat mai multe documente” ale omului de stiinta, care
faceau referire la “bila de fulgere”, documente aflate in custodia
muzeului. FBI afirma insa ca sovieticii nu au intrat in posesia
documentelor legate de experimentele lui Tesla de la Colorado Springs.
“Unda mortala”
Tesla declarase in anul 1934 ca a reusit sa realizeze o “superarma capabila sa puna capat tuturor razboaielor”. Era vorba de o tava metalica care lansa raze concentrare de particule cu asemenea viteze incat putea distruge o flota de 10.000 de avioane, aflate chiar si la o distanta de 200 de mile, dupa cum sustinea Tesla. Arma putea fi utilizata atat impotriva avioanelor, cat si impotriva trupelor de la sol. Tesla a incercat sa colaboreze in acest sens cu Departamentul de Razboi al Statelor Unite, cu mai multe guverne ale unor state din Europa, dar nu a reusit sa incheie nici un contract cu acestea in vederea producerii armei.
Tesla declarase in anul 1934 ca a reusit sa realizeze o “superarma capabila sa puna capat tuturor razboaielor”. Era vorba de o tava metalica care lansa raze concentrare de particule cu asemenea viteze incat putea distruge o flota de 10.000 de avioane, aflate chiar si la o distanta de 200 de mile, dupa cum sustinea Tesla. Arma putea fi utilizata atat impotriva avioanelor, cat si impotriva trupelor de la sol. Tesla a incercat sa colaboreze in acest sens cu Departamentul de Razboi al Statelor Unite, cu mai multe guverne ale unor state din Europa, dar nu a reusit sa incheie nici un contract cu acestea in vederea producerii armei.
Potrivit
documentelor FBI, in urma negocierilor cu guvernul Chamberlain, Tesla
ar fi ajuns la un acord in privinta vanzarii inventiei sale pentru suma
de 30.000.000 de dolari. La scurt timp insa Chamberlain a fost inlocuit
cu Stanley Baldwin, care privea cu suspiciune inventia lui Tesla, si
astfel negocierile au fost incheiate. Tesla a afirmat ulterior ca in
timpul negocierilor, mai multe persoane au incercat sa-i fure planurile
referitoare la noua sa inventie, dar nu au reusit deoarece, potrivit
propriei declaratii, “nimic important nu a fost trecut pe hartie”,
acesta bazandu-se pe memorie in privinta detaliilor importante.
Desi
afirmase ca initial intentiona sa prezinte aceasta inventie la
Conferinta de la Geneva din aprilie 1932, Tesla nu a mai vorbit despre
acest subiect decat in 1934. Conform documentelor FBI, in anul 1940
Tesla i-ar fi oferit un interviu ziaristului William Laurence, de la
cotidianul New York Times, in care vorbeste despre “Unda mortala”. Omul
de stiinta ar fi afirmat ca este pregatit sa prezinte Guvernului
Statelor Unite dispozitivul sa care utilizeaza “teleforta”, ce este
capabil sa topeasca motoarele avioanelor aflate la o distanta de 250 de
mile.
Tesla
facea referire la dispozitiv ca fiind un “Mare Zid Chinezesc
invizibil”, ce ar putea proteja tara impotriva oricarui atac aerian.
Acesta afirma ca “teleforta” se baza pe un concept complet nou al
fizicii la care “unii nici nu ar putea visa”, fiind complet diferit de
principiul utilizat in inventiile sale precedente, privind transmiterea
puterii electrice de la distanta. El afirma ca arma putea fi alimentata
de la o uzina speciala, a carei constructie ar dura cel mult trei luni,
costurile realizarii acesteia fiind de aproximativ 2 milioane de dolari.
Tesla
considera ca 12 astfel de fabrici asezate strategic de-a lungul
coastelor ar putea proteja Statele Unite impotriva oricarui atac aerian,
topind motoarele avioanelor sau determinand explozia incarcaturilor
bombelor aflate la bordul acestora. El afirma ca nu exista niciun sistem
de aparare impotriva armei, aceasta putand penetra orice. Cercetatorul
nu a oferit nici un fel de date stiintifice sau tehnice legate de acest
dispozitiv, afirmand ca intentioneaza sa prezinte proiectul
Departamentului de Razboi al SUA, precizand ca in cazul in care va
ajunge la un acord cu acesta, nu va accepta implicarea altor experti.
Documentele FBI legate de Tesla si “bila de fulgere”
Cand vorbea in calitate de om de stiinta, Tesla era impotriva
razboiului, invocand chestiuni morale, economice si teoretice. Dar, ca
majoritatea oamenilor de stiinta, in momentul in care inceta sa
gandeasca precum un om de stiinta si se lasa condus de sentimente,
acesta putea gasi o serie de exceptii si situatii in care razboiul era
justificabil. Ca om de stiinta, acesta nu era dispus ca descoperirile
salesa fie utilizate in scopul razboiului, dar cand se lasa condus de
emotii, era dispus sa-si foloseasca cunostintele in acest sens, prin
furnizarea unor dispozitive de aparare. Tesla vedea in noua sa inventie,
numita “unda mortala”, un dispozitiv de aparare. Aceasta oferea o
cortina protectoare ce putea fi utilizata de orice tara, indiferent cat
de mica era aceasta, pentru a se proteja de o posibila invazie. Desi el
vorbea despre aceasta ca o arma defensiva, nu exista niciun motiv care s
impiedice fortele armate sa o utilizeze ca o arma ofensiva. …
“Bila
de fulgere” sau “bila de foc” reprezinta un fenomen ciudat asociat cu
fulgerul. O parte din energia fulgerului poate fi stocata intr-o
structura de forma unei mingi, a carei dimensiuni pot varia de la cativa
inch (2,54 cm), la un picior in diametru (foot – 30,5 cm). Aceasta
arata ca o sfera perfecta, incandescenta, ce pluteste ca un balon de
sapun, fiind purtata usor de curentii de aer. Balonul putea rezista
destul de putin, de la o fractiune de secunda la cateva secunde. In
acest interval, ramanand aproape de sol, acestea se puteau apropia de
mai multe obiecte, fara a le provoca daune sau a fi deranjate de
acestea. Brusc, din motive necunoscute, acesta exploda producand efecte
asemanatoare cu cele ale unei bombe, in momentul in care se apropia de
anumite structuri, dar fara a provoca daune in spatiul deschis. … Tesla a
realizat forta desctructiva a “bilelor de foc” in timpul experimentelor
sale din Colorado Springs, din 1899.
Acesta
le-a realizat practic dintr-un accident si le-a vazut in repetate
randuri explodand si distrugand aparatele din laboratorul sau, in
momentul in care isi descarcau incarcatura. Acesta a declarat ca,
actiunea distructiva care urmeaza dezintegrarii bilei de foc este de o
violenta inimaginabila. Tesla a studiat modul in care acestea luau
nastere, nu pentru ca dorea sa le produca, ci pentru ca dorea sa elimine
conditiile in care acestea luau nastere. El a declarat ca nu este prea
placut sa explodeze in preajma ta o bila de foc ce distruce orice obiect
cu care intra in contact.
Sursa:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu